שתף

תלמידים ממרכז המחוננים ביבנה זכו בתחרות לפיתוח משחקי מחשב

11:26 01.04.2014

מה חדש ביבנה

                                     

התלמידים עמית ישראלי, מכיתה ו' בבית-הספר 'מעיין' ביבנה ושיר שפירא, מכיתה ד' בבית-הספר 'אהוד מנור' בגן-יבנה, מהמרכז למחוננים ומצטיינים ביבנה, זכו במקומות הראשונים בתחרות לפיתוח משחקי מחשב

                              

ב'מרכז למחוננים ומצטיינים' ביבנה מתקיים קורס לפיתוח משחקי מחשב. התלמידים עמית ישראלי' מכיתה ו' בבית-הספר 'מעיין''' ושיר שפירא' מכיתה ד'' בבית-הספר אהוד מנור בגן-יבנה' זכו במקומות הראשונים.

 

תלמידים מחוננים מהווים 3% מכלל אוכלוסיית שכבת הגיל וניחנו ביכולת אינטלקטואלית גבוהה במיוחד. לפני מספר שנים' וכחלק ממדיניות העירייה להשקעה בתחומי החינוך, החליט ראש העירייה, צבי גוב-ארי, להקים בעיר מרכז עירוני למחוננים, בניהולה של תמר בן-שבת, אשר יקדם פיתוח חשיבה רב-כיוונית, יטפח למצוינות, סקרנות ותעוזה, פיתוח חשיבה, חשיפה לתחומים מדעיים ועוד.

 

התלמידים בקורס לומדים את שפת התכנות, GML, ולמרות גילם הצעיר- משתמשים בשפת התכנות - גם באנגלית. את שיטת הלימוד הייחודית,  U IN GAME פיתח תושב יבנה, גלעד שמיר, יזם ועובד בחברת 'אפלייד מטריאלס'. שמיר גייס את החברה ואת חברת 'יויו גיימס' הסקוטית, במטרה לקדם את החינוך הטכנולוגי דרך לימוד רזי הפיתוח ותכנות משחקי המחשב לילדים ולנוער.
 

 

המצטיינים


נושא המשחקים היה 'האחר הוא אני', אשר נגע בהיבטים ערכיים, כגון קבלת האחר ומתן כבוד וסיוע לזולת. הנושא הוא בעל ערך חינוכי ומהווה השנה נושא ליבה של מערכת החינוך בישראל. לתחרות הגיעו כ-30 משחקים של תלמידים מכיתות ד' עד ט', במספר בתי-ספר למצטיינים ומחוננים ממספר ערים, בהן: ראשון-לציון, רחובות, יבנה, גבעת-שמואל, רמת-השרון, גן-יבנה וישובי מטה-יהודה. מטרתה של התחרות, הייתה לעודד בילוי איכותי מול המחשב, המצריך לוגיקה, יצירתיות עם נגיעה במתמטיקה ואנגלית.

 

בתחרות 'פיתוח משחקי מחשב', שנערכה ביום חמישי שעבר, בראשון-לציון, זכה עמית ישראלי בקטגורית 'המשחק ששיקף בצורה הטובה ביותר את נושא התחרות', ובקטגורית 'המשחק המהנה ביותר' זכה שיר שפירא. 

 

התלמיד היבנאי שזכה, עמית ישראלי: "המשחק שלי נקרא 'האחר הוא אני', בו השחקן צריך להוביל אנשים נזקקים בבטחה למעוז חפצם. לדוגמא, באחד השלבים יש לעזור לקשישה לחצות בבטחה כביש סואן, ובשלב אחר להוביל עיוור דרך ארוכה ורצופת מכשולים עד לביתו".

 

עמית ישראלי. זכה במשחק 'האחר הוא אני'

 

שיר שפירא, מגן-יבנה: ''המשחק שלי נקרא 'להציל את הנסיכה' - במשחק גיבורה, בדמות אישה מבוגרת, יוצאת להציל את הנסיכה, שנחטפה על-ידי תולעים מרושעות. במשחק השחקן שולט על המצילה, אשר לא בוחלת בשום אמצעים בעודה נלחמת בתולעים".

 

שיר שפירא. זכה במשחק 'להציל את הנסיכה'. צילום: גלעד שמיר

 

תושב יבנה, גלעד שמיר, מחברת 'אפלייד מטריאלס': "התלמידים שקדו במשך מספר שבועות על פיתוח משחק אותו הם תכננו, באופן עצמאי, כיחידים, או בקבוצות. הם הגדירו את סיפור הרקע של המשחק ואת הסגנון, יצרו את הדמויות השונות ויצקו לה התנהגות אשר באה לידי ביטוי במשחק. בנוסף, הם יצרו את הגרפיקה, הצלילים, הרקעים, מספר השלבים ותנאי הניצחון או ההפסד. תכנון ופיתוח משחק, באופן עצמאי, הוא שלב מאתגר לילדים, מכיוון שהם האחראים על כל המשחק". בראש חבר השופטים, אשר מנו מספר אנשי תעשיית התוכנה, עמד אסף חזקיהו, בעל עשר שנות ניסיון בהנדסת תוכנה ו'גיימר' מושבע.

© אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו. צור קשר

שתף

לוח ארועים

לכל המודעות

לוח נדל"ן

Loading...