שתף

מה זה קידום אתרים ואיך זה יכול לעזור לעסק שלך?

11:05 17.02.2020

מה חדש ביבנה

מאת: דניאל זריהן - קידום אתרים  050-8690944


הרבה מאוד עסקים אשר מנהלים אתר אינטרנט עבור העסק, בוחרים לעשות שימוש בתהליך של קידום אורגני של האתר במנועי החיפוש השונים. קידום אורגני של אתר הוא, למעשה, אוסף הפעולות שמבוצעות על מנת לשפר את הנראות של עמודי האתר השונים במנועי החיפוש.

 

כאשר גולש מבצע שאילתא במנועי החיפוש השונים, הוא לרוב מקבל שני סוגים של תוצאות: תוצאות ממומנות, כלומר כאלו שבעלי עסקים שילמו בעבור הזכות להציג אותן לגולשים בעבור שאילתות שונות שביצעו, ותוצאות טבעיות - כאלו שמנוע החיפוש בעצמו החליט שהן רלוונטיות לחיפוש שביצע המשתמש.

 

תהליך של קידום אתרים הוא תהליך שבו נרצה למקסם את הסיכוי שעמודי האתר שאנחנו מקדמים יופיעו בתוצאות הטבעיות עבור שאילתות שמבצעים גולשים.

 

מדוע כדאי לבית עסק לקדם את האתר בצורה אורגנית במנועי החיפוש?

להופעה של עמודי האתר בחלק התוצאות הטבעיות עבור שאילתות חיפוש שונות יש לא מעט יתרונות. ראשית, הגולשים נוטים לסמוך יותר על תוצאות כאלו, מאשר על תוצאות ממומנות. התוצאה הישירה של העובדה הזאת היא התקשרות מול לקוחות שהם בשלים יותר לביצוע העסקה.

 

שנית, קידום אורגני של אתרים מייצר, לאורך זמן, נכס דיגיטלי לבית העסק שמנהל אותו. בעת קידום אורגני, בניגוד לממומן, לא מפסיקה תנועת הגולשים עם סיום הקמפיין. בעל הנכס אינו נדרש לשלם על כל הקלקה של גולש במנועי החיפוש השונים, אלא רק עבור סך הפעולות הקבוע שמבצעים לצורך קידום תשתית האתר.

 

יצירת נכס דיגיטלי כזה מאפשרת לבעל האתר להשכיר את האתר בשלב מאוחר יותר, למכור אותו או להשתמש בסמכות שצבר על מנת לקדם נכסים דיגיטלים אחרים שלו.

כמו כן, קידום אורגני אינו חשוף למתודות שונות של הקלקות מזוייפות, שבהן עלולים לנקוט המתחרים של בית העסק, על מנת לנצל את תקציב הקידום שלו לרעה.

 

נקודה חשובה נוספת שכדאי לזכור בהקשר של קידום אורגני היא שתהליך כזה מסייע לבית עסק למצב את הסמכות והמומחיות שלו בתחום. גולשים שרואים שבית עסק מדורג במקום גבוה במנועי החיפוש, ובצורה טבעית, עבור שאילתות שביצעו, נוטים להאמין יותר בבעל העסק וביכולת שלו לספק את השירותים שהם צריכים.

 

 

איך בפועל מתבצע קידום אתרים?


תהליך של קידום אורגני של אתרים מורכב ממספר תהליכי משנה, שמטרתם לתמוך בקיום של מתודה אפקטיבית להצלחת התהליך:

 

מחקר מתחרים - לפני שיוצאים לדרך בתהליך קידום אורגני, חשוב מאוד לדעת לנתח היטב את פעילות המתחרים: היכן הם פועלים? איפה נמצא קהל היעד שלהם? מאילו ביטויי חיפוש הם מקבלים את מירב התנועה שלהם? אילו שירותים הם מציעים? האם קיימים מומחיות, ציוד מיוחד, לוגיסטיקה ייחודית לבית העסק של המתחרים? כמה קל לחקות את הפעילות שלהם? ולבסוף, חשוב יהיה לדעת גם מה היתרון היחסי שמציעים המתחרים על בית העסק שלנו: מחירים טובים יותר? משלוחים מהירים יותר? אחריות? תמיכה?

 

מחקר ביטויי מפתח - השלב הבא בתהליך הקידום האורגני הוא להבין אילו שאילתות גולשים מעניינות אותנו. בדרך כלל, נרצה להתמקד בשאילתות שהן פופולריות, אולם שרמת התחרות עליהן נמוכה באופן יחסי, ושהן, כמובן, מייצגות לקוח שמעוניין לבצע התקשרו לצורך רכישה, ולא רק מביע התעניינות ראשונית במוצר או בשירות. יש לא מעט כלים בשוק שמאפשרים ביצוע מחקר מילות מפתח בצורה אפקטיבית ויעילה.

 

יצירת אסטרטגיית תוכן - בשלב הזה, יכין מקדם האתרים עבור בעל האתר תוכנית פעולה אופרטיבית ליצירת תכנים איכותיים לאתר, וזאת על מנת להגביר את הסמכות של האתר בנישה שבה הוא פועל. מקדם האתר יבין, ראשית, האם מדובר בנישה שבה ידרשו כותבי תוכן ייעודיים ובעלי מומחיות ספיציפית, יתקשר מול כותבי התוכן הרלוונטיים, יצור מפת פרסומים עתידית, וינטר כל העת את השימוש בתכנים השונים על ידי קהל הגולשים.

 

ביצוע אופטימיזציה לאתר - בשלב זה, יותאמו עמודי האתר השונים למנועי החיפוש. תהליך זה כולל שורה ארוכה של פעולות שיבוצעו על ידי מקדם האתר, ובהן שיפור כותרות ותיאורי המטא בעמודי האתר, סידור ההיררכיה באתר, שילוב מילות המפתח באתר בצורה טבעית, שיפור מהירות האתר, יצירת קישורים פנימיים באתר, סידור התגיות בכותרות וכותרות המשנה באתר, שיפור מבנה כתובות האתר, ועוד ועוד

 

בניית פרופיל קישורים חיצוני - בשלב זה יבנה עבורכם מקדם האתרים, קישורים נכנסים לאתר ממקורות שיהיו ככל האפשר רלוונטיים לתחום העיסוק שבו פועל האתר שלכם. בשלב זה מקפיד בדרך כלל המקדם לייצר את הקישורים בצורה טבעית, בקצב מתון ומדורג, ולגוון במקורות הקישורים וכן בטקסט העוגן שלהם, על מנת שלא להחשיד את בעל האתר בניסיון לבצע מניפולציות על מנוע החיפוש.

 
לסיכום:

תהליך קידום אורגני של האתר שנמצא בבעלותכם הוא תהליך שיוכל לסייע לכם להפוך אותו לנכס דיגיטלי של ממש. מדובר, אמנם, בתהליך ממושך, אך בסיומו, תוכלו לייצר לעצמכם ישות דיגיטלית שמכניסה לכם טראפיק איכותי של לקוחות, ומסייעת לכם למצב את הסמכות והמומחיות שלכם בתחום.

 

 

© אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו. צור קשר

שתף

לוח ארועים

לכל המודעות

לוח נדל"ן

Loading...