הגיימרים הזוכים בתחרות הם...
מה חדש ביבנה
העיר יבנה אירחה את תחרות יצירה טכנולוגית UINGAME 2017
במרכז העירוני למחוננים ומצטיינים ביבנה, בניהולה של נירה קלמר, התקיימה ביום שני 15.5.2017 תחרות יצירה טכנולוגית אזורית '2017U IN GAME'. התחרות התקיימה זו השנה הרביעית בהשתתפות כ-400 ילדים מכיתות ג'-ו' מערים שונות, ביניהם יבנה, רחובות, ראשון-לציון וקריית-אונו.
התחרות היוותה נקודת שיא בלמידה השוטפת של הילדים במסגרות חינוכיות שונות: חלקם לומדים במרכזי מחוננים ומצטיינים וחלקם בבתי-הספר העירוניים. נושא התחרות השנה היה "בעלי-חיים והאדם - ברית עולם", במסגרתו התבקשו הילדים לפתח תוצרים בקטגוריות מגוונות: פיתוח משחקי מחשב, פיתוח אפליקציות לסמארטפון, פיתוח אוואטר ומשחק היברידי. יוזם ומנהל התחרות הוא גלעד שמיר, שאחראי גם לפיתוח ולהדרכה של קורסים טכנולוגיים במרכז למצטיינים ביבנה, כמו גם לתכנית העירונית 'חשיבה מיחשובית', שיזם ומוביל ראש העיר, צבי גוב-ארי, והועברה השנה לכל תלמידי כיתות ג' ביבנה.
מטרת התחרות היא לעודד ילדים ליצירה טכנולוגית בסגנון Digital humanities (שימוש בטכנולוגיה בלימוד נושא הומאני), להפוך אותם מצרכני טכנולוגיה ליצרני טכנולוגיה, על-ידי ניצול חלק מזמן המסך שלהם לפיתוח ויצירה לטובתם ולטובת הקהילה. תכנית-הלימודית השנתית מעודדת את הילדים לבילוי איכותי מול המחשב, ומשלבת לוגיקה, יצירתיות עם נגיעה במתמטיקה ואנגלית.
באירוע שהתקיים ביום שני במרכז לתלמידים מחוננים ומצטיינים ביבנה יכלו המשתתפים להתרשם מהתוצרים המרשימים של הילדים, לשחק במשחקי המחשב שפיתחו הילדים, להצביע לדמות האוואטר המועדף עליהם ולהתנסות במשחקי מחשב המופעלים על-ידי בקרים חיצונים, אשר סוגרים מעגל-חשמלי במגע אדם.
התחרות התקיימה במעמד ראש העיר, אשר תומך ומשקיע בפיתוח תחומי עניין מבוססי חקר, בו יכולים ילדי העיר להפגין את כישוריהם ולרכוש ידע. גוב-ארי ביקר בעמדות התצוגה השונות, נפגש עם התלמידים ושמע מהם על הרעיונות המקוריים שפיתחו, ובעיקר, על הנאתם מהלמידה המאתגרת. בדבריו על הבמה בירך על העשייה והכריז כי הפעילות, אשר הותנעה השנה במסגרת לימודי חשיבה מיחשובית לתלמידי כיתות ג' בכל בתי-הספר ביבנה, תימשך ואף תורחב בשנה הבאה ותכלול שילוב של לימודי פיתוח תכנה ומתמטיקה. כמו כן, כיבדו בנוכחותם באירוע גם נציגי בית-ספר לחינוך באוניברסיטת תל-אביב, בראשותו של פרופסור איליה לוין.
ולזוכים בתחרות:
בקטגוריית 'פיתוח אפליקציות' זכה הראל שטרנפלד, תלמיד כיתה ו' הלומד בבי"ס רון ורדי בראשון-לציון. הראל פיתח אפליקציית צייר, בעלת מגוון עשיר של יכולות עריכה וזכה בטאבלט ובגביע.
בקטגוריה של 'פיתוח משחקי מחשב בסביבת פיתוח גיים מייקר' זכו יהלי ארליך ועומר מגן, תלמידי כיתה ד' הלומדים בקורס פיתוח משחקי מחשב בתכנית למצטיינים ביבנה, בקטגורית המשחק שתואם ביותר את נושא התחרות. במשחק ישנה דמות של רוכב פילים שצריכה לעבור סדרת מכשולים ואתגרים במספר שלבים.
בקטגוריה של 'המשחק הטוב ביותר' זכתה נועה וגנר, הלומדת בכיתה ד' בבי"ס רון ורדי בראשון-לציון. נועה זכתה ברישיון לתוכנה מקצועית לפיתוח משחקי מחשב, בשווי רב, אשר נתרם על-ידי החברה הסקוטית יויו גיימס.
בקטגוריית 'משחק המחשב הטוב ביותר בסביבת פיתוח סקרטץ' זכה יונתן סגיב, תלמיד כיתה ד' בתכנית למצטיינים ביבנה. השופט קבע כי המשחק היה מהנה, בעל מגוון עשיר של מאפיינים, רמת ויזואליות גבוהה והצריך טקטיקה, סבלנות ועדינות על-מנת לנצח בו.
בקטגוריית 'משחק המחשב הטוב ביותר בסביבת פיתוח קודו' זכה איתי ניניו, תלמיד כיתה ד', בי"סמארט יבנה. במשחק המייצג בצורה הטובה ביותר את נושא התחרות זכו התלמידות מיה אבישר והילה סבירסקי, תלמידות כיתה ג' מבי"ס רבין יבנה. במשחק הערכי ביותר זכו אליה, שקד, תמר, חנה ונועה - תלמידות כיתה ג' מבי"ס נועם ביבנה. ובמשחק המעוצב ביותר זכו אלה, עדי ונועה - תלמידי כיתה ג' בבי"ס רמות וייצמן ביבנה.
בפרס הפרויקט המשקף ביותר את נושא התחרות נבחר דותן מנדלבאום, תלמיד כיתה ה' בתכנית למצטיינים יבנה, אשר פיתח אפליקציה לסמארטפון, המדריכה אנשים מה לעשות כאשר הם נעקצים על-ידי בעלי-חיים שונים.
צילום: עמרם כהן
בקטגוריה של המשחקים ההיברידיים חולקו פרסים לבית-ספר ניצני המדע ברחובות, על המערכת ההיברידית הטובה ביותר, ולבית-ספר רמות וייצמן ביבנה, על הבקר הטוב ביותר.
בראש חבר השופטים עמד אסף חזקיהו, בעל יותר מעשר שנות ניסיון בהנדסת תוכנה ו'גיימר' מושבע. בתחרות חולקו בסך-הכל 8 גביעים ועשרות מדליות, מתנת חברת ההייטק אפלייד מטיריאלס מרחובות, אשר נתנה חסות לתחרות. הפרסים הראשונים כללו: טאבלט, מתנת אפלייד מטריאליס, ורישיון לתוכנה לפיתוח משחקי מחשב באינטרנט, מתנת יויו גיימס הסקוטית, בשווי של 1,200 ש"ח.